درب چوبی،درب اتاق،درب ورودی

آشنایی با انواع درب های چوبی،درب های ورودی،درب های اتاق

درب چوبی،درب اتاق،درب ورودی

آشنایی با انواع درب های چوبی،درب های ورودی،درب های اتاق

ساخت درب ساختمان و مواد مورد نیاز

کاربرد های چوب سخت در ساخت درب ساختمانی

در ساخت درب های چوبی از انواع گوناگون چوب ها می توان استفاده کرد، چوب های سخت و نرمی مثل چوب ماهگون، توسکا، گیلاس، کاج و افرا که استفاده از هر کدام در قیمت نهایی درب ها تفاوت های زیادی به وجود می آورند. رایج ترین چوب به کار رفته در ساخت درب های چوبی، چوب درخت کاج است. شایان ذکر است که درب های چوبی عموما در فضاهای بیرونی به کار می روند اما ممکن است در فضای داخلی هم مورد استفاده قرار بگیرند و نیز درب های ساخته شده از چوب های سخت در اثر نوسان و تغییر دما و رطوبت منقبض و منبسط می شوند.

درب ساختمان

کاربرد ام دی اف در ساخت درب های ساختمانی 

در واقع نوعی چوب مصنوعی محسوب می شود که از تختخ فیبر های نیمه فشرده ساخته می شوند.یک محصول بسیار بادوام است که مانند چوب تاب بر نمی دارد. هیچ خرده ای ندارد و کاملا صاف و هموار است و رنگ آمیزی و نقاشی آن بسیار راحت می باشد. امروزه استفاده از این مواد در ساخت درب های ساختمانی  رونق فراوانی دارد و جزو مواد اصلی در ساخت درب های ساختمان محسوب میشود.

درب های هسته ی تو خالی چیست ؟

درب هایی هستند که طرفین آنها از تخته چند لایی یا کامپوزیتی شکل داده شده ساخته می شوند و چون درون این پنل ها خالی است درب های ارزانی هستند و صوت و دما به راحتی از آنها عبور می کند. بعضا استفاده از این درب های ساختمانی میتواند برای بسیازی سازنده های توجیح اقتصادی داشته باشد.

درب های هسته تو پر چه درب هایی هستند؟

هسته ی تو پر درب هایی هستند که به مانند درب های هسته تو خالی تولید می شوند با این تفاوت که فضای خالی بین پنل های این درب ها با مخلوط الیاف چوب پر می شوند. این نوع درب نسبت به درب های توخالی عایق بهتری برای صدا و گرما هسستند. از لحاظ قیمتی از آنها گران تر و نسبت به درب های چوبی قیمت پایین تری دارند.

درب های ساختمانی ساخته شده با فلز و شیشه

درب های ترکیبی ساخته شده از فلز و شیشه نوع دیگر درب های ساختمانی هستند که عمدتا برای ارتباط دادن درون و بیرون بنا به کار می روند. آنها به خاطر ظاهر ساده و مدرنی که دارند نسبت به درب های چوبی سر و صدای کمتری ایجاد می کنند. این درب ها از درب های کاملا چوبی ارزان تر ولی از درب های ترکیبی چوبی گران تر هستند.

 مصالح به کار برده شده در ساخت درب ساختمانی

  1. چوب سخت
  2. Mdf
  3. هسته ی تو خالی
  4. هسته ی تو پر
  5. فلز و شیشه

آشنایی با درب mdf

درب pvc چیست؟

کاربرد های درب abs

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.