درب چوبی،درب اتاق،درب ورودی

آشنایی با انواع درب های چوبی،درب های ورودی،درب های اتاق

درب چوبی،درب اتاق،درب ورودی

آشنایی با انواع درب های چوبی،درب های ورودی،درب های اتاق

سخت افزار درب چوبی

معرفی سخت افزار درب های چوبی 

 

درب بدون سخت افزار تنها تخته ای چوب، فلز یا شیشه است اما سخت افزارها هویت و کاربرد درب را تشکیل می دهند. سخت افزارهای درب چوبی داخلی شامل قفل، لولا، دستگیره، ضربه گیر و جک های آرام بند می شوند که در انتخاب هر یک علاوه بر زیبایی و جنس و ظاهر باید به عملکرد و کاربرد آن نیز توجه شود.

 

سخت افزار درب ورودی حیاط

 

یکی از اولین چیزهایی که هنگام ورود به یک خانه خواهیم دید درب ورودی حیاط  است. در طی روز ساکنین خانه چندین و چند بار از آن استفاده می کنند. سخت افزار درب ورودی حیاط هم از لحاظ امنیت و زیبایی و هم ماندگاری و نگهداری و دوام اهمیت دارد.. همچنین به علت قرارگیری درب ورودی حیاط در فضای باز میزان مقاومت چوب و سخت افزار آن در مقابل نور خورشید و باران و برف وو … حائز اهمیت زیادی می باشد. همه این موارد برای درب ساختمانی و درب آپارتمانی نیز دارای اهمیت می باشد.

  دستگیره درب چوبی

دستگیره درب چوبی

 

دستگیره های درب چوبی دارای جنس و سبک  و ظاهرهای مختلفی می باشند. دستگیره ها از نظر شکل به دو نوع اهرمی و توپی تقسیم می شوند.
اگر فضای شما جلوه ای مدرن دارد باید دستگیره هایی با خطوط ساده و بدون تزئینات از جنس استیل یا شیشه استفاده کنید و برایی کسانی که سبک کلاسیک و قدیمی را ترجیح می دهند دستگیره های برنزی یا برنجی با تزئینات زیاد و پر آب و تاب و نقش و نگار  برای درب های چوبی مناسب است. در نهایت انتخاب شما باید تکمیل کننده سبک فضا باشد.

سخت افزار های درب چوبی

 

ابزارهای جدید نقشی موثر در عملکرد درب ها و نگهداری آنان و همچنین مکان های مختلف استفاده از آنان داشته و تلاش های مستمر برای بهبود روز افزون جنس این ابزارها و عملکرد آنان در حال انجام است. سخت افزارهای درب های چوبی فقط نقش سختت افزار نداشته و در بسیاری از موارد به زیبایی این بخش ها جهت تزیین درب چوبی اهمیت زیادی داده می شود.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.