درب چوبی،درب اتاق،درب ورودی

آشنایی با انواع درب های چوبی،درب های ورودی،درب های اتاق

درب چوبی،درب اتاق،درب ورودی

آشنایی با انواع درب های چوبی،درب های ورودی،درب های اتاق

درباره چوب بلوط در ساخت درب های چوبی چه می دانید؟

آشنایی با چوب بلوط و کاربرد آن در درب ساختمان

چوب بلوط یکی از انواع چوب های طبیعی موجود در طبیعت است که کارائی نسبتا زیادی در امور ساختمانی و خصوصا امور داخلی ساختمانی مثل دکوراسیون، درب های ساختمانی، مبلمان  و کابینت و … دارد. این چوب در رنگهای سفید و قرمز، بسیار زیبا هستند و قیمت چندان بالائی هم ندارند. ضمن اینکه از استحکام و دوام بالائی برخوردار می باشد.از این رو از چوب بلوط به عنوان یکی از متریال های اصلی در ساخت درب ساختمان و درب آپارتمانی یاد میشود.

برخلاف چوب های دیگر، چوب بلوط دارای تنوع رنگی بسیاری است از جمله اینکه می توان از رنگ عسلی تا انواع قرمزهای براق، رنگ های ترکیبی، رنگ و رفته و قهوه ای ملایم با توناژ قرمز در انواع این چوب به چشم می خورد.

یک نکته جالب، تضاد میان چوب بلوط قرمز و سفید است و آن اینکه بر خلاف نام آنها تفاوتی چشمگیر بین رنگ این دو قابل تشخیص نیست و تنها راه تشخیص این دو نوع چوب از هم، منافذ موجود روی آنهاست. چوب بلوط قرمز دارای منافذ بزرگ تر و درشت تر است. ولی هر دو نوع این چوب ها خط ها و طرح های واضحی دارند که حتی در مدل های صیقل داده شده نیز به خوبی مشهود هستند و همینطور فرو رفتگیهای آنها با لمس دست کاملا قابل احساس می باشد.

از هر دو نوع این چوب های بلوط برای صنایع مبلمان سازی، معماری، کفپوش و کابینت سازی استفاده می شود. از آنجائیکه دوام و عمر مفید هر چوب به خلل و فرج، منافذ و شکاف های روی آن بستگی دارد، چوب بلوط یکی از خویترین های انواع چوب است، چوب بلوط قرمز و سفید هر دو به دلیل استحکام بالا، قیمت مناسب و رنگ پذیری خوب، برای کفپوش بسیار مناسب هستند و کاربرد بسیاری در این صنعت دارند.

در وب سایت چوب در میتوانید با کاربرد های چوب بلوط و سایر چوب های دیگر در صنعت ساخت انواع درب ها ، از جمله درب های وروی ، درب ساختمان ، درب آپارتمانی ، درب اتاق و … آشنا شوید .

بزرگترین سازه چوبی جهان

آشنایی با سازه های چوبی معروف

سایبان متروپل (Metropol Parasol) –  یکی از بزرگترین سازه چوبی جهان – در سویل اسپانیا  طراحی و ساخته شده است. این سازه چوبی در Plaza de la Encarnacion واقع شده است.

این سازه چوبی  زیبا  از قسمتهای کوچکتر به هم متصل تشکیل شده است که در نهایت یک سایبان بسیار عظیم  را شکل داده است. پایه زیرین این سازه از بتن است که محل پیاده روی را در زیر آن تشکیل داده است.
معمار این سازه خارق العاده که یک  شاهکار هنری  محسوب می شود،J. Mayer H. Architects است.

منبع: بزرگترین سازه چوبی جهان در اسپانیا! – سیویلتکت

با ما همراه باشید در چوب در مرجع اطلاعات عمومی در باب

معرفی و آشنایی با انواع درب چوبی

کارکرد های درب ورودی

کاربرد های درب abs

ساخت و ساز های جدید با چوب در

کاربرد های چوب در ساخت و ساز های جدید

(درب چوبی)

در صنعت ساخت و ساز به غیر از  استفاده از چوب برای ساختن درب های چوبی  و مشتقات آن مانند درب های abs ، درب pvc ، درب mdf  باید گفت که از چوب استفاده دیگری میشود که در زیر به این موارد اشاره خواهیم کرد.

آسمان خراش چوبی

در حال حاضر در سوئد  بلند ترین آسمان‌خراش چوبی در حال طراحی است که اینآسمان خراش سازگار با محیط زیست، و بادوام و در برابر آتش سوزی می باشد.
به گفته سازندگان، چوب جایگرین ارزان‌تری نسبت به فولاد و سیمان است، چرا که هزینه حمل و نقل آن کمتر بوده و تولید آن انتشار دی‌اکسیدکربن کمتری از این مواد را به دنبال دارد.
از دیگر مزایای استفاده از چوب می توان به این نکته اشاره کرد که می‌توان آنرا اصلاح کرد تا در برابر آتش سوزی مقاوم باشند.
این ساختار ظاهرا تخیلی برای رقابت معماری HSB استکهلم طراحی شده و بر ویژگی‌هایی برای ارتقای اعتبار سبزش تکیه دارد.
پنلهای خورشیدی، انرژی این ساختمان را تامین  می کندو هر آپارتمان از یک بالکن شیشه‌ای برخوردار است. 

چوب معمولا به عنوان مصالحی است  که زود آتش می‌گیرد،اما باید گفت که چوب لزوما آتش نمی گیرد به این دلیل که  حجم چوب از ۱۵ درصد آب تشکیل شده که پیش از آغاز سوختن آن در آتش‌سوزی بخار می‌شود.
 از دیگر ویژگی جالبی که چوب دارا می باشد این است که  درست است که  چوب ظاهری شبیه یک ماده شکننده برای ساخت یک آسمان‌خراش دارد،  اما باید گفت معماران مدعی هستند که  می‌تواند بار زیادی را تحمل کنند.
جالب است بدانید که  سوئد در استفاده موثر از چوب در ساخت و ساز دارای تاریخچه می باشد.