درب چوبی،درب اتاق،درب ورودی

آشنایی با انواع درب های چوبی،درب های ورودی،درب های اتاق

درب چوبی،درب اتاق،درب ورودی

آشنایی با انواع درب های چوبی،درب های ورودی،درب های اتاق

آشنایی با انواع چوب های بریده شده

انواع چوب های بریده شده

  1. چهار تراش، چوبی که مقطع آن مستطیل یا مربع است.
  2. بینه، وقتی چوب گردی را که استوانه ای شکل است و از روی قطر به دو نیم قسمت شود و به موازات طول، آن را برش دهید هر یک از قسمت های به دست آمده یک بینه می باشد.
  3. تخته، چوبی است به شکل مکعب مستطیل
  4. الوار، چوبی است تقریبا راست و بدون گره و ممکن است چهار گوش یا سه گوش باشد.از انواع چوب های بریده شده برای ساخت انواع درب های ساختمانی مانند، درب ورودی، درب اتاق و ... استفاده می شود .
انواع چوب های صنعتی


این چوب ها شامل پنج دسته هستند که هر کدام از این دسته ها ویژگیها و مزایا یا معایب خود را دارند.


صفحات چوب – سیمان:  ترکیب خرده چوب، پودر سیمان، آب و مواد شیمیایی بکار رفته است که بوسیله ی کانال های حرارتی و پرس به شکل صفحاتی با ابعاد مشخص به دستمی آید. از جمله خواص صفحات چوب – سیمان مقاوم بودن در برابر آتش و پوسیدگی در برابر آب، رطوبت، سرما می باشد و همچنین عایق صوت و حرارت هستند .

تخته چند لایی: متشکل از چند لایه ورقه های نازک چوب با ضخامتهای یک یا دو میلی متر و غشایی نازک از چسب ما بین هر ورقه می باشد که با پرس گرم به هم فشرده شده و ساخته می شود. در روند ساخت تخته چند لایی هنگام قرار دادن لایه ها بر روی هم توجه می شود که این لایه ها در جهت های مختلف چیده شوند و این عمل باعث انعطاف بیشتر و دوام بالاتر تخته چند لایی می شود. از تخته چند لایی عمدتا برای روکش درب ها و قالب بندی به صورت چند لایی استفاده می شود.از این نوع از چوب ها براس ساخت درب هایی نظیر درب mdf، درب pvc و درب abs استفاده می شود. هر کدام از این درب ها دارای خاصیت های متفاوتی هستند بهه عنوان مثال از درب ای بی اس برای ساخت درب حمام استفاده می شود که خاصیت ضد آب دارد.

نئوپان: یا تخته خرده چوب، با فشرده شدن مخلوط ذرات و براده های چوب با چسب مخصوص به دست می آید. برای ساخت انواع درب چوبی می توان استفاده نمود.

تخته فیبر: از بهم فشردن الیاف، خاک اره، تار و برگه های بریده چوبی و ... با چسب و پرس حاصل می شود. 
تخته فیبر بسیار مقاوم و با دوام است و به همین خاطر برای ساخت انواع درب های چوبی مناسب می باشد.


کانیتکس: محصولی است که از ساقه های نی که به وسیله ماشین به حالت موازی بین دسته های گالوانیزه قرار می گیرند بدست می آید. این محصول تحت فشار در ضخامتهای مختلفی بافته می شوند. از این محصول برای ساختمان، دیوار، سقف کاذب و مانند اینها استفاده می شود.برای ساخت انواع درب های ساختمانی  باید به این نکته توجه داشت که از چه نوع چوبی باید استفاده کرد تا مناسب موقعیت و مکان مورد نظر باشد به عنوان مثال کیفیت و خاصیت درب پی وی سی با درب ام دی اف  و ... با هم متفاوت می باشد.



آشنایی با درب abs