درب چوبی،درب اتاق،درب ورودی

آشنایی با انواع درب های چوبی،درب های ورودی،درب های اتاق

درب چوبی،درب اتاق،درب ورودی

آشنایی با انواع درب های چوبی،درب های ورودی،درب های اتاق

در مورد درب های mdf

درب mdf 

ورق های HDF قالب گیری شده

در این روش خمیرHDF را به شکل های متنوعی قالب گیری می کنند و همانند ورق های مسطح شیار های مشابه رگه های چوب بر روی آن وحود دارد.این ورق ها با ضخامت 3میلی متر و تقریبا در 8 طرح مختلف در بازار وجود دارد.
ورق های HDF با روکش ملامینه نیز در بازار موجو د می باشد که با توجه به شهرت این ورق ها به ورق ملامینه و یا ورق HPL از ذکر آنها در این نوشتار خودداری کردیم و در نوشتار درب های ملامینهHPL آنها را مورد بررسی قرار داده ایم.همچنین در کارخانه های تولید کننده درب چوبیHDF را بوسیله دستگاه ممبران با PVCC نیز روکش می کنند و درب هایی با نام درب PVC و یا درب HDF روکشPVC بهب ازار عرضه می کنند

همه چیز دربارهدرب های چوبی

قبل از هر چیز باید با توجه به اهمیت چوب در ساخت و ساز بناها و استفاده از آن برای ساختدرب چوبی اطلاعاتی اجمالی در این خصوص را به اشتراک گذاشت.
ساخت و تولید درب های چوبی کاملا از چوب بوده که از چوب راش یا چوب روس استفاده می شود، به دلیل مقاوم بودن آن در برابرر حریق به عنوان درب ورودی یا درب راه پله نیز استفاده می شود.

نیاز های ساختدرب چوبی

چوب نیاز اولیه برای تولید درب چوبیاست و چوبی که برای درب استفاده می شود باید از نوع درجه یک بوده و مهمتر از همه باید خشک باشد. چوب های روسی در هنگام خرید معمولا دارای رظوبت بالائی می باشند. بدین جهت چوب را پس از خریداری به مت ۳ الی ۴ ماه در هوای آزاد قرار داده تا رطوبت آن بصورت کامل بیرون رود. بعد چوب ها را بیرون آورده و در مجاورت هوای آزاد قرار می دهیم تا فعل و انفعالات و واکنشهای خود را انجام دهد.
سپس چوب ها را به اندازه هایی که می خواهیم قطع کرده ، ابتدا رنده کاری می کنیم سپس درون دستگاهی به نام فرز که دارای تیغ های متعددی است ابزار زده و چوب ها را در هم کلاف کرده و چوبی در چوب دیگر باید قفل شود تا دربی محکم و مقاوم ساخته شود.

این روش جهت ساخت درب چوبیبود. ولی در درب های ساده چوب ها را به ضخامت استاندارد برش زده و بعد از گندگی کردن به اندازه ای که می خواهیم قطع کرده و به صورت یک کلاف قلابی در میاریم و در کناره های آن گوشه گی زده و در وسط یک تیرک چوبی می گذاریم. بعد شبکه داخل آنها قرار داده ، ورق های مورد نظر را به چسب آغشته کرده و روی کلاف درب میخ می شود و در زیر دستگاه پرس قرار می گیرد و به مدت ۲۰ دقیقه باید با حرارت و فشاری مناسب زیر پرس بماند تا چسب خوب خشک شود. سپس می بایست به مدت یک روز در یک سطح صاف قرار گیرد تا تاب بر نداشته و حرارت آن نیز بیرون رود و سپس برای نصب آماده می گردد.درب 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.