درب چوبی،درب اتاق،درب ورودی

آشنایی با انواع درب های چوبی،درب های ورودی،درب های اتاق

درب چوبی،درب اتاق،درب ورودی

آشنایی با انواع درب های چوبی،درب های ورودی،درب های اتاق

درب چوبی طبیعی و روکش دار و تفاوت آن ها

درب چوبی طبیعی 

برای ساخت درب های چوبی از چوب طبیعی درختان مختلفی استفاده می‌شود که هریک قیمت متفاوتی دارد. چوب‌هایی که برای ساخت در استفاده می‌شوند معمولاً راش، بلوط، ملچ، توسکا، افرا و… است. صفحه رویه این درها می‌تواند طرح‌های مختلفی داشتهه باشد و یک یا چندپانل روی آنها کنده کاری شده باشد. درهایی با چوب طبیعی در برابر تغییرات درجه حرارت و رطوبت منبسط و منقبض می‌شوند بنابراین بهتر است از این درها برای در سرویس بهداشتی، سونا یا مکان‌های مرطوب دیگر استفاده نکنید. گره‌ها و طرح‌های طبیعی چوب روی این درها طبیعت را به فضای شما وارد می‌کند.

درب های چوبیبا روکش

برای ساخت این درب ها ابتدا یک کلاف چوبی مستطیل شکل (مانند یک قاب عکس) با توجه به ابعاد درب ساخته می شود و ورق های پیش ساخته ای مانند ورقهای HPL،ورق های HDF و یا سایر ورق ها با توجه به سفارش مشتری بر رو و پشت کلاف پرس خواهد شد البته فضای خالی میان درب را یا باشبکه بندی چوبی و یا شبکه بندی هایی مقوایی که شباهت زیادی به لانه زنبور دارند و آن را هانی کامب می نامند پرمی کنند.استفاده از شبکه بندی ها در فضای خالی بین رویه های درب برای بالابردن مقاومت درب در برابر ضربه وشکنندگی می باشد.
لازم به ذکر است می توان از پرکننده های دیگری مانند پشم سنگ یا یونولیت برای پر کردن فضای خالی بین درب استفاده کرد.که عایق بهتری برای جلوگیری از انتشار صدا و همچنین اتلاف انرژی گرمایی و سرمایی می باشند.
درب اچ دی اف (HDF) نیز مانند بسیاری از درب های موجود در بازار جزء دسته درب های روکشی می باشد.به طوری که روکش های HDFتوسط یک سری تولید کنندگان رویه آماده می شود و تولید کنندگان درب تنها این رویه ها را بر روی کلاف چوبی که در مورد آن صحبت کردیم پرس خواهند کرد.که البته متاسفانه این رویه ها در ایران تولید نمی شوند .رویه های اچ دی اف(HDF) عمدتا از کشور های چین ،مالزی ،ترکیه و رومانی وارد بازار ایران می شوند.که از نظر کیفی و قیمت رویه های HDF تولیدی مالزی و چین در یک سطح و رویه های HDF تولید کشورهای رومانی و ترکیه نیز در یک سطح قراردارند. در حال حاضر رویه های HDF ترک و رومانی موجود در بازار ایران از کیفیت بهتری برخوردار هستند.


 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.