درب چوبی،درب اتاق،درب ورودی

آشنایی با انواع درب های چوبی،درب های ورودی،درب های اتاق

درب چوبی،درب اتاق،درب ورودی

آشنایی با انواع درب های چوبی،درب های ورودی،درب های اتاق

چه نوع چوبی در ساخت درب چوبی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد

 شناخت مراحل ساخت درب های چوبی

چوب روس به دلیل کیفیت بهتر و مقاومت بیشتر نسبت به بقیه چوب ها، عموما چوب مصرفی برای ساخت درب های چوبی مانند درب وورودی و درب اتاق و …می باشد.مراحل ساخت درب چوبی به این صورت است که ابتدا چهارچوب یا همان کلاف چوبی مستطیل شکل اولیه درب با ابعاد و اندازه های تعیین شده را آماده می کنیم به این شکل که:

  • چهارچوب درب به ابعاد ۱۰/۲ cm، پهنای ۷ cm، ضخامت ۴ cm، عرض ۹۰ cm با پهنای ۷ cm و ضخامت ۴ cm بریده شده و سپس با استفاده از اتصال کام و زبانه، آن ها را در هم چفت نموده و به وسیله منگنه و میخ کاملا محکم می شود.
  • جای قفل درب را پس از کامل شدن چهارچوب اولیه در اندازه تقریبی ۰۵ cm از لبه مشخص می شود.
  • یک طرف چهارچوب را با چسب محکم کرده و یک تخته ی چوبی که به عنوان کاور یا روکش عمل می کند روی آن قرار گرفته و اطراف آن میخ کوبیده می شود تا کاملا ثابت شود.
  • در این مرحله چهارچوب برگردانده شده و درون  آن که یک قاب تو خالی می باشدبه وسیله شبکه های هانیکام یا همان کارتون های مشبک یک دست، پر می شود. بعد از آن کاور یا روکش دوم چسب کاری شده و روی دیگر چهارچوب که خالی مانده است قرار گرفته، میخکوب و ثابت می گردد.
  • در این مرحله که مرحله نهایی می باشد، درب زیر دستگاه پرس قرار گرفته پس از گذشت ۱۵ دقیقه روکش ها و چهارچوب کاملا به هم چسبیده و پرس می شوند. سپس درب از زیر دستگاه خارج شده و توسط اره برقی اضافات و مازاد روکش ها بریده شده و برای مرحله رنگ کاری آماده می شود.

نکات مهم در مورد ساخت درب چوبی

  1. باید توجه شود که داخل درب های چوبی  که روکششان ابزار خورده (تراش خورده) هستند، از کارتون های توخالی و مشبک در قاب آنان استفاده شود زیرا در حین پرس اگر از قیر میانی در ساخت آنها استفاده شده باشد، قسمت ابزار خورده به داخل فشار آورده وو احتمال شکستن روکش درب را بسیار بالا می برد.
  2. استفاده از قیر میانی به فاصله هر۴ cm، در ساخت درب های چوبی که روکش آنها کاملا صاف و یکدست می باشد، باعث می گردد  موج درب ها بسیار کم شود و مقاومت آن در برابر اصابت ضربه یا هنگام پرس شدن، بالا رود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.