درب چوبی،درب اتاق،درب ورودی

آشنایی با انواع درب های چوبی،درب های ورودی،درب های اتاق

درب چوبی،درب اتاق،درب ورودی

آشنایی با انواع درب های چوبی،درب های ورودی،درب های اتاق

درب چوبی MDF

 

ساخت درب چوبی با ام دی اف MDF

درب چوبی

ام دی اف مخفف تخته فیبر با چگالی متوسط است که امروزه برای ساخت درب چوبی داخلی بسیار متداول است. ام دی اف یک محصول مهندسی شده است و بسیار پایدار بوده و در برابر تغییرات درجه حرارت و رطوبت تغییر شکل نمی دهد. از این رو برای استفادهه در محیط های مرطوب مناسب است. ام دی اف را پس  از تولید می توان با استفاده از روکش های اچ دی اف، پی وی سی یا روکش های ملامینه پوشش نمود. این روکش های تزئینی علاوه بر زیبایی، به دوام و کاربرد این درب ها در محیط هایی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی کمک می کنند. در اکثر بناهای امروزی بیشتر درب های چوبی داخلی محیط های مرطوب از این ماده ساخته میی  شوند.

 مواد مورد استفاده در ساخت درب چوبی

مواد مورد استفاده در ساخت درب های چوبی مختلف می باشند و خواص متنوعی را از آنها می توان انتظار داشت. این درب ها کاربرد های متفاوتی متناسب با فضا و محیط دارند.

  •  ام دی اف MDF  (درب MDF)
  •  تخته سه لا

 

ساخت درب چوبی با تخته سه لا

درب چوبی

برای ساخت درب چوبی با استفاده از تخته سه لا، قابی تو خالی تولید می شود که کلیت و قاب درب را تشکیل می دهد. نوع دیگری از درب های ساخته شده از تخته سه لا نیز وجود دارد که فضای خالی مرکز درب را با الیاف چوبی پر می کنند. درب های تخته سه لایی توپر نسبت به انواع تو خالی عایق حرارت و صدای بهتری هستند اما همچنان نسبت به درب های چوبی طبیعی قیمت پایین تریی  دارند.

درب های فلزی ودرب های شیشه ای

برای اجرای دکوراسیون مدرن و ایجاد جلوه ای متفاوت در بنا از درب های فلزی و شیشه ای استفاده می شود. این درب ها جلوه ای مدرن و ساده دارند و مانند درب های چوبی تاب خوردگی ندارند و سروصدای کمتری ایجاد می کنند. قیمت این درب ها نسبت به درب های چوبی مهندسی شده بیشتراست اما از درب هایی با چوب طبیعی ارزان تر می باشد. از شیشه های شفاف، مات یا شیشهه های رنگی می توان در ساخت درب های شیشه ای استفاده کرد. امروزه برای اینکه درب های شیشه ای عایق صوت و حرارت باشند از شیشه های دوجداره برای ساخت آنها استفاده می شود. برای فضاهای خصوصی نیز می توانید از شیشه های مات استفاده کنید. ایجاد طرح با سند بلاست بروی شیشه کمکی بزرگ به زیبایی فضاها کرده است.

چگونگی ساخت درب ضد سرقت
درب ABS چیست
درب PVC چیست

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.